Des évaluations et des suivis en orthophonie sont disponibles chez Neuro Psy de Vinci par Mme Julie Petitclerc. Les interventions de notre orthophoniste permettent de répondre à vos questionnements quant aux habiletés de langage oral (trouble primaire du langage/dysphasie), du langage écrit (dyslexie, dysorthographie), de la parole (bégaiement, dyspraxie verbale), de l’articulation (« zozotement ») et de déglutition chez les enfants d’âge préscolaire et scolaire. Des dépistages chez les tout-petits sont également offerts lorsque des inquiétudes sont présentes chez un enfant de très bas âge.
L’orthophoniste constitue le spécialiste des troubles de la communication. Elle travaille en étroite collaboration avec les garderies et CPE (rencontres en milieu de garde), le personnel scolaire (enseignants et orthopédagogues) ainsi qu’avec les orthodontistes pour les problématiques liées à la déglutition et à l’articulation.
L'orthophoniste fait partie de l’Ordre des orthophonistes et audiologistes du Québec (OOAQ).
______________________________________________________________
Services in speech-language pathology are available for children under 5 years old in English. Contact us for more details.
Speech-language pathologists are highly-educated professionals who have a minimum of a master’s degree in their field. As in any health-care related profession, S-LPs are required to study anatomy and physiology, but they also study neuroanatomy, genetics, human and language development, linguistics, psychology, acoustics and more, which is why they are qualified to evaluate, diagnose and treat a broad range of delays and disorders.
A speech-language pathologist can help with :
-Speech delays and disorders including articulation, phonology and motor speech disorders.
-Language delays and disorders, including expression and comprehension in oral and non-verbal contexts
-Fluency disorders, including stuttering.
-Voice and resonance disorders.
-Swallowing and feeding disorders in adults, children and infants.
-Cognitive-communicative disorders including social communication skills, reasoning, problem solving and executive functions.
-Pre-literacy and literacy skills including phonological awareness, decoding, reading comprehension and writing.
-Communication and swallowing disorders related to other issues. For example, hearing impairments, traumatic brain injury, dementia, developmental, intellectual or genetic disorders and neurological impairments.
Lundi | 9h00 à 17h00 |
---|---|
Mardi | 9h00 à 17h00 |
Mercredi | 9h00 à 17h00 |
Jeudi | 9h00 à 17h00 |
Vendredi | 9h00 à 17h00 |
Samedi | Fermé |
Dimanche | Fermé |